ניהול נכסים – למה לא לנהל נכס מושכר לבד?

ניהול נכסים הוא תהליך הדורש מערך עצום של מיומנויות וידע, קשרים עם בעלי מקצוע טובים ואמינים, שיכול להיות קשה למצוא או לרכוש עבור אדם פרטי.

מנהלי נכסים הוכשרו להיות מסוגלים לנהל את המשימות היומיומיות וההתחייבויות הכרוכות בכך למען תחזוקה שוטפת של נכסים.

לא תמיד אנשים יכולים להקדיש את הזמן, המאמץ והמיומנות הנדרשים לניהול מוצלח של נכסים להשכרה.

מסיבה זו, בעלים בודדים שוכרים לעתים קרובות חברות ניהול נכסים מקצועיות שייקחו על עצמם את האחריות לניהול הנכסים להשכרה שלהם.

תפקידו של מנהל נכסים יכול לכלול מספר משימות שונות בהתאם לגודל/סוג הנכס שהוא מנהל. הם עשויים להיות אחראים על בדיקת הנכס, טיפול בנושאי תחזוקה, גביית שכר דירה, תקשורת עם דיירים מחוץ לתנאי השכירות ועוד.

הצורך בניהול נכון של נכס נובע מכך שלא קל לפקח על דירה להשכרה בכוחות עצמאיים.

תהליך עבודה של מנהל נכסים

השלב הראשון בניהול נכסים פרטיים הוא מציאת דייר מתאים וסינונו. הדרך הטובה ביותר למצוא שוכרים היא באמצעות פרסום ושיטות שיווק אחרות, אשר, שוב, דורשות מומחיות בשיווק מקוון, קופירייטינג וקידום ברשתות חברתיות. מנהל נכסים מקצועי אמור להיות מסוגל לסנן שוכרים פוטנציאליים באמצעות מדדים שונים כמו ציון האשראי שלהם או היסטוריית קשרים עם בעלי בית קודמים.לאחר מכן ניתן להציע מועמדים מתאימים.

שלב שני החתמת הדיירים המוסכמים על ידי בעל הנכס בידי חברת הניהול ומסירת הצקים של הדיירים לבעל הנכס

שלב שלישי והחשוב, זהו השלב שבו חברת הניהול מתנהלת ישירות מול הדיירים ונותנת מענה תחזוקתי עבור הנכס ישירות מול הדיירים. המידה וישנה בעיה בנכס חברת הניהול חוקרת ומציגה לבעל הנכס את הבעיה עם המלצות לטיפול, בעל הנכס מקבל החלטה בהתאם להמלצות של חברת הניהול.

תהליך ניהול הנכס עוסק בפיקוח על תחזוקה ותחזוקה של הבתים. הם אחראים לתיקונים, לגביית דמי שכירות ולוודא שהבתים תקינים. זוהי עבודה חשובה שחייבים להיעשות כי אם הנכס לא מתוחזק, הוא יאבד מערכו עם הזמן.

מנהלי נכסים צריכים גם לדאוג לרמה גבוהה של תחזוקה ואסטתיות של דירות ההשכרה שלהם כדי להבטיח שהן יושכרו כאשר יש צורך בהן. בעניין ההשכרה הם מנהלים זאת על ידי ביצוע בדיקות ואיתור שוכרים מתאימים למילוי מקומות פנויים בהשכרות אלו. זה מבטיח שתמיד יש מישהו שגר בדירות האלה כדי שהם לא יפסידו כסף כי הם ריקים לעתים קרובות מדי..

Comments for this post are closed.